Villkor

Vill du visa priser med eller utan moms?

Kundservice

Välkommen att kontakta oss på Kundservice. Vill du prata med någon butik hittar du öppettider och kontakter här. Nedan kan du hitta svar på de vanligaste frågorna. 

Kundservice
Måndag 9:30-18:00
Tis-fre 8:00-18:00
kundservice@cervera.se
Telefon: 08-630 94 00

 

Avvikande öppettider

18/4 8:00-12:00

19/4 stängt

22/4 stängt

30/4 8:00-12:00

1/5 stängt

Huvudkontor
Måndag 9:30-17:00
Tis-fre 8:00-17:00
Banérgatan 16, 115 22 Stockholm
Telefon: 08-630 94 00 
kundservice@cervera.se

 

Avvikande öppettider

18/4 8:00-12:00

19/4 stängt

22/4 stängt

30/4 8:00-12:00

1/5 stängt

 

Press och samarbeten
Frida Ivansson, frida.ivansson@cervera.se 

Betalfrågor Klarna
Telefon: 08-120 120 10
E-post: Ställ din fråga här!

Frågor & Svar

Logga in

Jag kan inte logga in:
Detta kan bero på olika faktorer:

- Har du blivit medlem i en av våra butiker och ska handla på cervera.se för första gången behöver du först skapa ett webbkonto. Det gör du här.

-Om du inte har registrerat din mail tidigare kommer du inte kunna skapa ett webbkonto. Kontakta oss på kundservice@cervera.se så hjälper vi dig vidare.

- Det kan också vara så att du önskat att inte ta emot mejl. Vänligen kontakta oss så hjälper vi dig att "låsa" upp din mejladress.

Jag kommer inte ihåg mitt lösenord:
Du kan skapa ett nytt lösenord genom att trycka på ”Logga in” i högra hörnet på startsidan och sedan ”Glömt lösenord”.

- Kontrollera att du angivit rätt mejladress samt att länken inte har hamnat i din skräppost. 

- Eller försök gärna i en annan webbläsare eller på en annan enhet.

Kan du fortfarande inte logga in, vänligen kontakta kundservice på kundservice@cervera.se så hjälper vi dig vidare.

Skriv gärna med följande:
- Vilken mailadress du försöker logga in med.
- Skärmdump på felmeddelandet.
- Vilken enhet, tex telefon eller dator
- Vilken webbläsare du använder.

Cerveras Kundklubb

Att vara medlem hos Cervera är helt kostnadsfritt och har många fördelar

Vad är förmånerna i Cerveras Kundklubb?
- Glasgaranti.
- Tallriksgaranti
- Rabatt på knivslipning.
- 30 dagars prova på-garanti på alla Anders Petter-produkter.
- Förmånliga medlemspriser och erbjudanden.
- Förhandsinformation, inbjudningar till medlemsevent och kurser.

Mer information hittar du här.

Var blir jag medlem?
Du kan bli medlem i butik eller online.
Om du blir medlem i en av våra butiker och ska handla på cervera.se för första gången måste du skapa ett webbkonto. Det gör du här.

Hur använder jag en rabattkod eller ett personligt erbjudande jag har?
För att ta del av klubberbjudanden måste du vara inloggad på Mitt Cervera. Det gör du i högra hörnet på cervera.se. Lägg allt du vill handla i din varukorg och gå till kassan.
Under din varukorg finns 2 val:

1. Har du ett personligt erbjudande, klicka på "Lägg till" Cervera Club-erbjudande
2. Har du ev. en rabattkod, skriv in din rabattkod i rutan "Ange ev. rabattkod". Klicka på "Lägg till".

570x324_pe_2.jpg

Kan jag kombinera rabattkoder och presentkort?
Ja, presentkort är ett betalmedel och fylls i steget "betalning". 

Beställning och Betalning

Hur vet jag att min order har gått igenom?
En orderbekräftelse skickas till dig på den mailadress du skrev in vid beställning. Får du ingen orderbekräftelse, vänligen kontakta kundservice@cervera.se. Dubbelkolla gärna att den inte hamnat i din skräppost.

Kan jag ändra eller makulera min order?
Vi kan oftast inte avbryta eller makulera en order men kontakta oss direkt efter att ordern är lagd på kundservice@cervera.se eller 08-630 94 00 så kikar vi på hur långt din order har kommit i processen. Har den gått igenom alla våra system kan vi tyvärr inte avbryta den. Du har alltid öppet köp i 30 dagar med fri retur i butik.  

Kan jag lägga till eller byta produkter i min beställning?
Vi kan aldrig göra en ändring eller komplettera i en redan lagd order. Önskar du lägga till fler varor behöver du lägga en ny order med de varor du önskar. 

Hur handlar jag?
Logga in på Cervera.se om du är kundklubbsmedlem för att se kundklubbserbjudanden på ”Mitt Cervera”.
Se mer under "Cerveras Kundklubb".

- Välj de varor du vill handla och lägg dem i varukorgen.
- Gå till kassan.
- Ev rabattkod fylls i steg 1 under din varukorg. 
- Fyll i dina personliga uppgifter.
- Välj leveranssätt.
- Välj Betalsätt. Här registrerar du ev presentkort. 

Vänligen dubbelkolla att presentkort och rabatter har gått igenom innan du bekräftar din order så att du inte betalar för mycket.

- Kontrollera att all information är korrekt och bekräfta ditt köp. 
- Orderbekräftelsen skickas via mail inom några minuter.
- När din order är packad kommer ditt kvitto via mail och ev. din faktura från Klarna i ett separat mail.

Kan jag välja att leveransen skickas till en alternativ adress?
Ja, det går bra. Du kan välja att få din order levererad till en alternativ adress. Välj då ”Annan leveransadress” i steg 4 i kassan.


BETALNING

Hur fungerar det när jag beställer med faktura?
När vi skickar din order från vårt lager får du en faktura via mail till mailadressen du uppgav när du gjorde din beställning.

- Standardfakturan har betalninngsvillkor på 14 dagar, ingen fakturaavgift tillkommer.
- Vid kampanjfaktura tillkommer det fakturaavgifter som uppges i kassan. 

Se mer under "Villkor".
Har du frågor om din faktura vänligen kontakta Klarna på 08- 120 120 10. 

Jag vill betala med faktura men får inte upp det alternativet i kassan. Hur gör jag?
Om du inte får upp önskat betalsätt i kassan behöver du kontakta Klarna på 08-120 120 10 för mer information.

Jag vill lägga en företagsbeställning:
Självklart går det bra. Du kan läsa mer här: https://www.cervera.se/foretagsorder/ 

Rabattkod och erbjudande

Vart hittar jag eventuella kundklubbserbjudanden eller rabattkoder jag har?
För att ta del av klubberbjudanden eller personliga erbjudanden måste du logga in på Mitt Cervera.
*Eventuella rabattkoder skickas via mail. 

Hur använder jag en rabattkod eller personligt erbjudande?
- Lägg allt du vill handla i din varukorg och gå sedan till kassan.
- Under din varukorg finns 2 val:

1. Har du ett personligt erbjudande, klicka på "Lägg till" Cervera Club-erbjudande
2. Har du ev. en rabattkod, skriv in din rabattkod i rutan "Ange ev. rabattkod". Klicka på "Lägg till".

570x324_pe_2.jpg

Hur ser jag att rabatten slagit igenom?
Det ser du under dina produkter i din varukorg.
Vänligen dubbelkolla innan du godkänner din beställning så att din rabattkod har slagit igenom så du inte betalar för mycket. 

Kan rabattkoder kombineras med andra erbjudanden?
Nej, rabattkoder kan inte kombineras med andra rabatter eller erbjudanden.
Övrig information om användning av rabattkod/erbjudanden framgår oftast tillsammans med utskicket av erbjudandet.

Leverans

LEVERANSTID

Du kan läsa mer om alla våra leveranssätt här: https://www.cervera.se/frakt-och-leverans/ 

Hur lång leveranstid är det om jag beställer på cervera.se?
- Till postombud, ca 1-3 arbetsdagar.  
- Hemleverans , ca 1-3 arbetsdagar.
- Hämta i butik.
1. Om alla dina produkter finns i butiken plockar säljarna ihop din order samma dag som du lägger beställningen. 
2. Om en eller flera varor saknas i din valda butik så skickas din order från vårt centrallager. Leveranstiden blir då något längre, ca 2-5 arbetsdagar. Leveranstid framgår i kassan innan du slutför ditt köp.

LEVERANS TILL OMBUD
Kan jag spåra min order som skickas till ombud?
Har du valt leverans till postombud får du ett mejl när leveransen är på väg med ett spårningsnummer samt en länk till distributörens webbplats där du kan följa försändelsen. Det kan ta upp till 12 timmar innan länken blir aktiv.

Vi rekommenderar att du laddar ner PostNords app så du enkelt kan följa din leverans.

Hämta hos ombud:
När ditt paket finns att hämta får du ett sms till det angivna mobilnumret med information om vart du kan hämta ditt paket samt ett kollinummer som du uppger hos ombudet. Ta med giltigt legitimation.

Vilket ombud som ditt paket kommer till baseras på ditt postnummer. 

Kan någon annan hämta mitt paket?
Ja, ta med både beställarens samt din egen legitimation.

I PostNords app kan du ändra så att någon annan kan hämta ditt paket med en streckkod eller spårningsnumret utan legitimation. Det ändras i appen med hjälp av ditt BankID. 

Hur länge ligger paketet kvar hos ombudet?
Paketet ligger kvar hos ombudet i 14 dagar innan det går i retur. Vid outhämtat paketet tillkommer en avgift på 250 kr.

Jag har inte fått mitt paket, vad gör jag?
Om du inte kan se någon uppdatering i länken inom några dagar, eller om leveranstiden har blivit längre än beräknad, vänligen kontakta kundservice@cervera.se så hjälper vi dig vidare.


LEVERANS TILL BUTIK

Kan jag spåra min order som jag gjort på cervera.se som ska hämtas i butik?
Nej, det kan du inte. Du kommer få en avisering så snart paketet finns att hämta.

Hämta i butik:
Du får en avisering när paketet finns att hämta i vald Cerverabutik.

På din orderbekräftelse står det inte vald butik, det kan du se på ditt kvitto som kommer i samband med att paketet är på väg.

Kan någon annan hämta mitt paket?
Ja, ta med både beställarens samt din egen legitimation.

Hur länge ligger paketet kvar hos ombudet?
Paketet ligger kvar i butiken i 14 dagar, vill du förlänga tiden, vänligen kontakta den aktuella Cerverabutiken. 


LEVERANS MED 
BUDBEE
Kan jag spåra min order som jag gjort på cervera.se som skickas med Budbee?
Först när du fått ett sms från Budbee kan du spåra din leverans. 

Vad händer om jag inte är hemma vid leverans?
Om du inte är hemma vid leveranstillfället kommer du att få ett sms om att leveransen misslyckades med en länk där du kan boka om din leverans.
Du kan välja att få ditt paket levererat utanför dörren i trackinglänken du får i SMS:et från Budbee. Då är det du som är ansvarig för ditt paket.

Kan jag önska leverans på en specifik tid?
När du fått ett sms med din planerade leveransdag kan du i vissa fall få erbjudande om att köpa ett mer specifikt tidsfönster samt ändra dag. Beroende på storlek på paketet och vart det ska levereras så ser möjligheterna olika ut.

Vänligen notera att Budbee endast levererar omkring Stockholm, Göteborg, Malmö och Västerås. 


LEVERANS MED AIRMEE KVÄLLSLEVERANS STOCKHOLM 
Bor du i Stockholm (större delen av Stockholm) kan du få hemleverans på kvällen vardagar mellan kl 17:00-22:00 om du lägger din beställning senast 13:00 på Cervera.se.

Du kommer få ett sms från Airmee med en länk där du kan spåra din leverans i realtid. Genom länken kan du fylla i t.ex. portkod samt kontakta Airmee vid frågor eller funderingar.

Om du inte är hemma vid leverans kan välja att få paketet lämnat utanför dörren. I detta fall är du ansvarig för paketet när det är lämnat utanför dörren.

Retur och Reklamation

Hur långt öppet köp har Cervera?
Vi erbjuder alltid 30 dagars öppet köp om inget annat framgår på kvittot.

Hur returnerar jag min order som jag lagt på cervera.se?
Det finns två sätt att returnera på:
1. Vill du returnera ordern i en av våra butiker är det fri returfrakt. 
Då tar du med din vara samt ditt digatala kvitto till butiken.

2. Vill du skicka tillbaka din order tillkommer en returavgift på 60 kr.

- Maila ditt ordernummer och namn till kundservice på kundservice@cervera.se.
- Vi mailar en returfraktsedel att fästa på paketet samt en returblankett att lägga i paketet.
- Kreditering sker så snart paketet är mottaget och returen är hanterad.
- Om du betalt via Klarna kan du själv logga in på Klarnas hemsida och pausa fakturan, oavsett om du returnerar hela eller delar av ordern.

Notera att du själv inte kan skicka tillbaka ditt paket till oss utan måste få en returfraktsedel från Cervera att fästa på ditt paket. Detta för att returen ska komma fram korrekt.

Hur blir jag återbetald vid en retur?
Återbetalning sker på samma sätt som du gjorde betalningen.
Har du inte betalt fakturan kommer den krediteras så snart returen är behandlad.

Vid betalfrågor kontakta alltid Klarna på 08-120 120 10.

Vad händer med min faktura vid en retur?
- Om du returnerar hela ordern kommer fakturan makuleras när returen är behandlad, du får bekräftelse via mail.
- Behåller du några produkter i din order kommer du få en uppdaterad faktura från Klarna till din mail när returen är behandlad.
- Om du betalt via Klarna kan du själv logga in på Klarnas hemsida och pausa fakturan, oavsett om du returnerar hela eller delar av ordern.

Hur går jag tillväga om jag vill göra ett byte?
Vi tillämpar inte bytesorder på cervera.se men du kan alltid byta i valfri Cerverabutik. Om du inte har en Cerverabutik nära kan du skicka tillbaka din vara till oss samt lägga en ny beställning. Vid retur via ombud tillkommer en avgift på 60 kr.

Reklamation:
- Cervera följer Konsumentverkets riktlinjer när det gäller reklamationer. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten och omfattar t ex inte fel som är orsakade av normalt slitage eller handhavande fel.
- Skulle en produkt vara trasig eller felaktig, har du som kund möjlighet att reklamera varan inom 3 år tillsammans med ditt kvitto som bevis.
- Du bör alltid meddela oss inom 2 månader efter att du upptäckt felet, men med fördel omgående. Det gör du enklast genom att vända dig till någon av våra butiker där säljarna kan hjälpa dig på snabbast sätt. 
- Ta med produkten till valfri butik tillsammans med ditt kvitto som bevis på vilken dag samt till vilket pris produkten är inhandlad hos oss på Cervera.

Har du köpt din vara på www.cervera.se men inte har möjlighet att kontakta en Cerverabutik, vänligen kontakta kundservice på kundservice@cervera.se med ditt ordernummer, bilder på den defekta varan samt kontaktuppgifter. Med den informationen kan Kundservice göra en bedömning och kontaktar dig så snart vi bara kan. 

Presentkort

Kan jag betala med presentkort på www.cervera.se?
Du kan betala med presentkort både i valfri Cerverabutik och på cervera.se.

Kan jag kombinera rabattkoder och presentkort?
Ja, presentkort är ett betalmedel och fylls i efter att du fyllt i ev rabattkod i steget "betalning". 

Vart fyller jag i mitt presentkortsnummer när jag handlar på www.cervera.se?
Du fyller i ditt presentkortsnummer samt säkerhetskod i steg 4, betalning, i kassan genom att klicka upp presentkort.

- Presentkortsnumret anges med 16 siffror. 
- Säkerhetskoden hittar du på baksidan av ditt presentkort bakom en ruta som behöver skrapas fram.
- Du kan använda flera presentkort vid samma köp.

Vart kan jag köpa presentkort?
Presentkort finns att köpa i valfri Cerverabutik eller hos någon av våra återförsäljare.
Vill du beställa ett presentkort kan du enkelt köpa det via vår partner Gogift.

Hur länge är Cerveras presentkort giltiga?
Våra presentkort har en giltighetstid på 3 år från inköpsdatum.

Vart kan jag kolla saldo och giltighetstid?
Du kan se ditt saldo samt giltighetstid på ditt presentkort på cervera.se här eller i någon av våra Cerverabutiker.

Mitt presentkort har gått ut kan jag förlänga det?
Nej, tyvärr inte. Du kan inte förlänga ett utgånget presentkort eller lösa in presentkort mot kontanter.

Önskelistan

Hur skapar jag en önskelista?

1. Logga in på ”Mitt Cervera” och gå in på ”Produkter”.
2. Välj ut dina favoriter bland våra produkter och lägg dem i önskelistan genom att klicka på presentikonen.
3. När du är nöjd med din lista aktiverar du den genom att sätta ett slutdatum på ”Mitt Cervera”. När önskelistan har aktiverats sparas den automatiskt. 
4. För att dela önskelistan går du till ikonen ”dela”, där får du alternativet att kopiera eller skicka länken.

Nu kan dina gäster köpa presenter och bocka av dem från önskelistan. Den är tillgänglig från alla våra butiker eller via en delbar länk på Cervera.se. För att handla i butik behöver gästen uppge önskelistans ID alternativt namnet på Önskelistan.

Hur kan du som gäst köpa produkter på önskelistan?
Via www.cervera.se
- Shoppa via länken du får från skaparen av önskelistan.
- Lägg artikel i varukorgen, artikeln/artiklarna bockas av automatiskt vid genomfört köp.

Via butik
- Butikssäljaren registrerar köpet i kassan. Artikeln/artiklarna bockas av automatiskt vid genomfört köp.

Hur gör jag om jag glömt att registrera köpet i kassan?
- Mejla in ditt kvitto som styrker att produkten är köpt hos oss på Cervera till kundservice@cervera.se. Då bockar vi av artikeln som köpt.

- Du kan även gå in i valfri Cerverabutik och göra detta i butik. Glöm inte ta med ditt kvitto.

Hur delar jag listan till mina gäster?
Länken hittar du på ikonen ”Dela” när du är inne i önskelistan.

Kan jag lägga till eller ta bort produkter i efterhand?
Ja, det kan du göra via. Öppna önskelistan och tryck på ändra.

Kan jag ändra slutdatum på min önskelista?
Nej, detta är inte möjligt att justera i efterhand.

Prisgaranti

Vad innebär prisgarantin?
Om du inom 30 dagar hittar en produkt till ett lägre pris hos en annan aktör kan du få samma pris även hos oss.

Vilka utvalda produkter ingår i Cerveras prisgaranti?
Produkterna som ingår i vår Prisgaranti hittar du här.

Måste styrka konkurrentens pris:
Du behöver styrka att konkurrentens pris är lägre än vårt, t.ex. med ett foto, länk, en annons eller annat försäljningsmaterial. 

Hur tar jag del av prisgarantin i valfri Cerverabutik eller på cervera.se?
Gå till valfri Cerverabutik och visa dokumentation som styrker det lägre priset. Vi ger dig samma pris för produkten direkt i butiken.

Vill du handla online kontaktar du kundservice via mail på kundservice@cervera.se. Du behöver även då bifoga dokumentation som styrker det lägre priset.

Har du redan köpt din produkt och hittat ett lägre pris inom 30 dagar?
Gå till valfri butik och visa dokumentation som styrker det lägre priset hos annan aktör. Du behöver uppvisa kvittot på köpet som visar inköpspris och inköpsdatum hos oss för att få mellanskillnaden tillbaka. Har du köpt varan på cervera.se har du fått kvittot digitalt via mail.

Hur får jag tillbaka mellanskillnaden om jag handlat online:
Vi kontrollerar och verifierar priset och betalar tillbaka mellanskillnaden om dokumentationen är korrekt och aktuell. Vi mailar dig när det är klart.
Återbetalning sker inom 14 dagar på samma sätt som du betalade ditt köp.

Kan Kundservice hjälpa dig om varan är köpt i en Cerverabutik?
Nej, vi har endast möjlighet att kreditera köp som är gjorda på cervera.se.

Får vi bjuda på en kaka?

För att ge dig bästa tänkbara upplevelse på denna sida, använder vi oss av så kallade cookies (kakor). Det är små textfiler som sparas i din dator eller telefon och ger oss information om hur du använder vår sida och hjälper oss att förbättra oss. Om du fortsätter in på sidan tillåter du detta.

Här kan du läsa mer om cookies