/general/header/action/cart(/miniBasket/productsCount)

/miniBasket/emptyBasket/heading

/general/header/action/cart(/miniBasket/productsCount)

/miniBasket/emptyBasket/heading

Stelton

Stelton är ett danskt designföretag mest kända för sin termoskanna och vippkork. De tillverkar även muminprodukter som Stelton mumin termosmuggar och dricksflaskor. Danish Modern är inte bara namnet på en kollektion Stelton har utan är även deras motto.
Stelton
Stelton
På lager
Varemerke

    A

  • B

Kategori
Designer
Materiale
Farge
Pris
kr
kr
231 produkter
40 av 231 produkter

Stelton Termoskanna

Stelton är baserad på skandinavisk designfilosofi, bra design skall vara attraktiv och funktionell så att det kan användas i vardagen. Stelton design erbjuder eleganta och innovativa produkter till alla som uppskattar kvalitetsdesign. Stelton har fram till idag sålt mer än 10 miljoner exemplar av Steltons ikoniska, cylinderformade termoskanna med den smarta patenterade vippkorken. Nyligen lanserade Stelton ett nytt varumärke, RIG-TIG by STELTON, som är en serie av attraktiva, funktionella artiklar till köket. Steltons breda sortiment av designprodukter kan erhållas i Cerveras butiker och webbshop.

Steltons historia

Stelton grundades redan 1960 i Fårevejle genom ett samarbete mellan två vänner, Stellan och Carton. Niels Stellan Høm och Carton Madelaire samarbetade för att starta ett handelsföretag år 1960. Efter att ha marknadsfört skor och möbler fick de höra om en liten fabrik i Fårevejle med namnet Danish Stainless som tillverkade rostfria bordsartiklar. Vännerna började marknadsföra företagets produkter, som var populära på 1960-talet. Baserat på den stiltrenden i USA representerade Steltons produkter det bästa av dansk design.
Peter Holmblad började på Stelton som verkställande direktör och tillämpade sin vision att skapa ett nytt designvarumärke med nya förpackningar och grafisk design. Holmblad var övertygad om att Steltons produkter behövde sticka ut för att överleva och det enda sättet att göra var genom ny produktdesign. Detta eftersom många konkurrerande företag tillverkade liknande produkter.

Stelton - Idag

Peter Holmblad sålde Stelton 2004 till Michael Ring som moderniserade företaget genom att trimma sortimentet. Han böjd in nya designers som fokuserade på innovativa produktidéer för att möta nuvarande konsumentbehov. Idag producerar Stelton nya produkter med fokus på ett bredare utbud av konsumentgrupper.

Steltons designfilosofi

Steltons produkter måste ha ett syfte, möta konsumenters behov och vara funktionella. Stelton tror på enkelhet och skandinavisk minimalism. De tror också på att form och funktion måste skapa en syntes som inkorporerar innovativa idéer när det gäller koncept, design och material.
Steltons designfilosofi är att mindre är mer.